Om de kwaliteit van de patiëntenzorg nog verder te verhogen, heeft het Waterlandziekenhuis in Purmerend vrijdag het ZIS/EPD (HiX) van ChipSoft aan haar zorgprofessionals vrijgegeven. “Als wij onze rol als dé ketenpartner goed willen vervullen, is een innovatief, betrouwbaar en bewezen (patiënten)informatiesysteem onmisbaar. Dat systeem bieden wij onze medewerkers nu”, aldus Michel Galjee, voorzitter van de raad van bestuur van het Waterlandziekenhuis.


“De keuze voor ChipSoft was vooral geënt op het toekomstbestendig maken van onze informatiesystemen”, liet Galjee eind februari weten, toen het Waterlandziekenhuis en ChipSoft hun samenwerkingsplannen uitspraken. Nu, amper 9 maanden later, draait de geïntegreerde software ziekenhuisbreed op volle toeren. Galjee: “De implementatie was een flink karwei, maar door de enorme inzet van onze mensen, een strakke planning en de voordelen van de implementatiemethodiek die ChipSoft hanteert, verliep de implementatie erg succesvol.”


Optimale informatievoorziening

Met de ingebruikname van HiX toont het Waterlandziekenhuis haar ambities op het gebied van patiëntenzorg. Naast dé zorgpartner voor de patiënt, wil het Waterlandziekenhuis ook dé samenwerkingspartner zijn voor huisartsen, (academische) ziekenhuizen en andere ketenpartijen. “Wij zetten sterk in op innovatie, samenwerking en efficiëntie. Met HiX optimaliseren wij de informatievoorziening rond het gehele (patiënten)proces, waardoor alle medewerkers die bij dit proces en de zorg voor de patiënt zijn betrokken, optimaal geïnformeerd zijn”, licht Galjee toe. “Dat komt de patiëntveiligheid en de zorg ten goede.”


Over HiX

Zorginstellingen beschikken met HiX over één geïntegreerd ZIS/EPD. Met deze totaaloplossing voor dossiervoering, zorgadministratie, zorglogistiek, planning en eHealth ondervinden zorgprofessionals en administratief medewerkers optimale ondersteuning tijdens hun werkproces. Daarbij krijgen zij hulp van innovatieve oplossingen, zoals beslisondersteuning en grafische toepassingen, om de zorg optimaal te stroomlijnen en de patiëntveiligheid te waarborgen. Doordat HiX niet alleen oplossingen biedt, maar ook medische content voor specialismen, kunnen zorgverleners zich volledig richten op het verlenen van zorg.

Op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en vernieuwing is HiX ongeëvenaard. Het biedt rol- en taakgerichte oplossingen, zodat zorgverleners voor alle situaties de juiste inzage- en registratiemogelijkheden krijgen aangereikt. De oplossing is bovendien op vaste én mobiele devices beschikbaar, zodat zorgverleners op iedere plek waar zij zorg bieden hun registraties doorvoeren op het device dat daarvoor het meest geschikt is.


Over het Waterlandziekenhuis

Het Waterlandziekenhuis wil voor de patiënt dé zorgpartner op het gebied van ziekenhuiszorg zijn in de regio Waterland. Patiënten kunnen met alle zorgvragen terecht in het Waterlandziekenhuis. Daarnaast wil het Waterlandziekenhuis ook dé partner zijn in de samenwerking met huisartsen, (academische) ziekenhuizen, en andere ketenpartijen.

Betrokken en mensgerichte zorg staat in het Waterlandziekenhuis voor ondernemende zorg, waarbij patiënten terecht kunnen in een open en gastvrije sfeer. Persoonlijke aandacht, het bieden van een patiëntvriendelijke en veilige omgeving en hulpvaardige medewerkers staan hierbij centraal.