Nr. 05 - 4 oktober 2017


HiX vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die uw gebruikers misschien nog niet kennen. Via HiX-update blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en tricks. In deze editie: de Zelfservicekiosk.

Efficiëntie
De Zelfservicekiosk is hét middel om de rijen voor uw balies te verkorten en de patiëntgegevens up-to-date te houden. Efficiënt voor u en een prettige service voor uw patiënt. In ziekenhuizen Bravis, Tjongerschans en Antonius Sneek/Emmeloord is de kiosk inmiddels al niet meer weg te denken.

Patiënt checkt gegevens
Patiënten kunnen zich met een officieel identiteitsbewijs aanmelden bij de Zelfservicekiosk in de centrale hal of op de poliklinische afdeling. Na het scannen van dit document haalt de kiosk de persoonlijke gegevens van de patiënt op uit HiX: naam, adres, huisarts, apotheek, verzekering, enzovoorts. De patiënt kan onjuiste gegevens snel en eenvoudig corrigeren en aanvullen via het touchscreen. Zij kunnen ook hun gegevens wijzigen door de juiste informatie uit de Gemeentelijke basisregistratie persoonsgegevens (GBA) over te halen en op te slaan.

 

Patiënten kunnen via de zelfservicekiosk onder meer gegevens verifiëren en aanpassen in hun EPD.

Ideaal voor vragenlijsten
Als zorgorganisatie bepaalt u zelf welke gegevens de patiënt mag wijzigen. Alle mutaties die de patiënt doorvoert, maken direct onderdeel uit van het ZIS/EPD. Hierdoor beschikken alle betrokken behandelaren en administratief medewerkers onmiddellijk over de juiste, actuele gegevens. De kiosk is ook bij uitstek geschikt om patiënten vragenlijsten zelf digitaal te laten invullen, zoals de MRSA-vragenlijst .

Afspraaksturing voor patiënten
De kiosk toont op overzichtelijke wijze de afspraak en de patiënt kan zich eenvoudig aanmelden. Desgewenst maakt hij een afdruk van zijn afspraak en de bijbehorende looproute, zodat hij precies weet waar en bij wie hij wordt verwacht. De patiënt neemt plaats in de wachtkamer en zijn behandelaar ontvangt een signaal dat hij aanwezig is.

Printen en barcodescanner
De Zelfservicekiosk kan printen en identiteitsbewijzen scannen, maar beschikt ook over een barcodescanner om patiëntbarcodes in te lezen en een optie om de pasfoto van het identiteitsbewijs in te lezen in HiX. In combinatie met de data in het EPD biedt de kiosk veel mogelijkheden

Voordelen
• Kortere rijen voor de balies
• Betere doorstroming van patiënten
• Administratief werk verschuift naar de patiënt
• Gegevens staan direct in EPD
• Patiëntvriendelijk imago
• Kwaliteit van registraties door actieve controle van de patiënt


Meer weten?
Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000.

Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.
Copyright © 2017 ChipSoft, All rights reserved.