HiX
vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die gebruikers
misschien nog niet kennen. Via HiX update blijft u op de hoogte van
de laatste ontwikkelingen, tips en tricks. In deze editie: het
multidisciplinair overleg.
Verrijking
content
Samen
met artsen uit het hele land hebben we de standaard content van HiX
verrijkt met nieuwe ondersteuning rondom het multidisciplinair
overleg (MDO). De laatste innovaties: flexibele planningen, een
automatische aanwezigheidsregistratie en een automatische
verrichtingenregistratie.
Flexibele
planningen
Artsen
melden met HiX eenvoudig hun patiënten aan voor het
multidisciplinair overleg. Door de flexibiliteit van de
planfunctionaliteit kunnen zij vervolgens gemakkelijk schuiven in
de bespreekvolgorde of patiënten doorschuiven naar een volgend
overleg.
Alle
informatie bij elkaar
Tijdens
het MDO staat alle relevante informatie over de patiënt bij elkaar.
Daarbij heeft iedere deelnemer direct zijn of haar aantekeningen in
HiX bij de hand, zodat een patiënt volledig en efficiënt besproken
wordt.
HiX toont alle relevante info in één scherm (foto:
UMC Utrecht).
Aanwezigheidsregistratie
HiX
voorziet in een gebruiksvriendelijke aanwezigheidsregistratie,
waarbij de standaard aanwezigen bij een overleg eenmaal worden
vastgelegd en vervolgens voor ieder overleg automatisch worden
voorgevuld. Dit scheelt registraties. Eventuele (ad hoc) wijzigingen
in de groepssamenstelling zijn vervolgens in no-time doorgevoerd.
Verrichtingenregistratie
Binnen
HiX is de verrichtingenregistratie automatisch gekoppeld aan de
deelnemers van het MDO. Hierdoor vindt direct na afloop van het
overleg de juiste financiële afhandeling plaats.
Brieven
Per
MDO-type kunnen voorgedefinieerde vragenlijsten worden aangemaakt
om de aanmelding, voorbereiding en het verslag van ieder MDO
telkens snel te voltooien. Bovendien kunnen artsen eenvoudig een
brief genereren op basis van het verslag en een brief om huisartsen
of externe artsen voor het overleg uit te nodigen.
Initiatief
van artsen
De
uitbreiding van de MDO-ondersteuning was een sterke wens vanuit de
content gebruikersgroep van Chief Medical Information Officers.
Deze groep artsen komt periodiek bijeen om verbeterpunten met
elkaar te bespreken en samen met ons de standaard content van HiX
te verrijken.
Meer weten? Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000.
Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter
beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de
afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen
geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.