HiX vernieuwt continu. Het zit
bovendien vol handigheden die gebruikers misschien nog niet kennen.
Via HiX update blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen,
tips en tricks. In deze editie: de app voor specialisten.
De app voor specialisten biedt
toegang tot het EPD op plaatsen waar geen pc of laptop voorhanden is.
De app geeft de specialist toegang tot het dossier van de patiënt,
zodat hij onder andere afspraken en opnames kan bekijken en de
complete medische verslaglegging kan inzien.
Direct inzage
Vanuit de app heeft de gebruiker door
handige patiëntlijsten direct inzage in de allergieën, medicatie,
diagnoses, operatieverslagen en uitslagen van onderzoeken, zonder
daarvoor in te loggen op een externe werkplek. Zo heeft de specialist
op iedere locatie en op ieder moment toegang tot de informatie die
nodig is om belangrijke beslissingen over de behandeling van de
patiënt te nemen.
Via de app hebben specialisten onder meer toegang tot
de labuitslagen.
Acties uitzetten
Naast inzage in het dossier biedt de
app de mogelijkheid direct acties uit te voeren. Zo schrijven artsen
via de app medicatieopdrachten voor, registreren zij verrichtingen en
voegen ze zelfgemaakte foto’s toe aan het dossier, zonder dat deze
lokaal op hun telefoon worden opgeslagen.
Patiëntveilige werkwijze
Acties als radiologie- en
labonderzoeken zijn eenvoudig via de app aan te vragen. Moet er nog
een andere taak worden uitgevoerd? Dan zet de specialist eenvoudig en
snel een herinnering op zijn eigen werklijst. Zo ontstaat er binnen
HiX een volgbare, patiëntveilige werkwijze voor het uitzetten van
orders.
Notificaties
De app voorziet specialisten van een
persoonlijke ‘postvak in’ met notificaties bij binnenkomende
berichten. Door de herkenbare en gestandaardiseerde interface van de
app, met buttons en filteropties op vaste plekken, ervaren artsen de
app als een gebruiksvriendelijk alternatief.
Android, iOS en Windows
De native app is beschikbaar voor
Android, iOS en Windows-toestellen en biedt specialisten daarom de
ruimte hun eigen smartphone te gebruiken.
Meer weten? Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000.
Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter
beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de
afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen
geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.