Om altijd en overal topzorg te kunnen garanderen, is het belangrijk dat zorginstellingen ondersteund worden door een modern en up-to-date elektronisch patiëntendossier (EPD), dat gestoeld is op de beste software. Vandaar dat wij periodiek technologieonderdelen vernieuwen die de basis van ons EPD HiX vormen.

Deze continue innovatie onderscheidt HiX van andere elektronische patiëntendossiers en zorgt ervoor dat zorginstellingen altijd profiteren van een veilige oplossing die inspeelt op hun behoeften. Doordat HiX altijd de Microsoft support lifecycle volgt – Microsoft is een belangrijke partner van ChipSoft – zijn we onder meer in staat een optimale integratie in het bestaande zorg-IT-landschap te realiseren. Zo kunnen zorginstellingen rekenen op een EPD dat altijd meegaat met de tijd.


Strategische doelen

Meegaan met de tijd betekent ook dat het EPD voortdurend wordt verrijkt met nieuwe mogelijkheden, die zorginstellingen ondersteunen bij het realiseren van hun strategische doelen. Denk bijvoorbeeld aan het leveren van beter betaalbare zorg in een netwerk en doelmatige, klantgerichte zorg binnen én buiten de muren van de zorginstelling. HiX biedt de tools om strategische doelen te behalen, waarbij artsen zich kunnen focussen op 'dokteren', patiënten meer regie krijgen over hun eigen zorgtraject en data binnen HiX optimaal kan worden benut om te sturen op thema's als zorgkwaliteit en -capaciteit.


Belang van vooruitgang

Wanneer zorginstellingen kiezen voor een overstap naar een nieuwere HiX-versie, spreken we van een migratie. Deze migraties zijn belangrijk voor zorginstellingen, aangezien zij hierdoor direct kunnen profiteren van de meest actuele software en beschikken over de recentste innovaties en (medische) content. Deze migratietrajecten staan overigens los van de vaste tweewekelijkse updates die zorginstellingen ontvangen en garanderen een maximale kwaliteit en technische vooruitgang van het EPD.


Sneller en doelmatiger

Momenteel maken veel zorginstellingen de overstap naar een nieuwe versie. Dit brengt voor de eindgebruikers tal van handigheden met zich mee, die het werken met het EPD nog aangenamer en efficiënter maken. Zo is onlangs, om een van de vele voorbeelden te noemen, de diagnosegestuurde consultregistratie geoptimaliseerd. Artsen krijgen hiermee suggesties voor logische (medische) bouwstenen aangereikt, zodat zij nog sneller en doelmatiger hun consulten uitvoeren. Met dergelijke innovaties profileert HiX zich nadrukkelijk als intelligente en gebruiksvriendelijke helper, die de registratielast voor de zorgprofessional vermindert.