Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. De zorg-ICT heeft hard mensen nodig om artsen en verpleegkundigen optimaal te ondersteunen. Wij laten graag onze collega's vertellen hoe ze dat doen. Deze keer: een dag uit het leven van software developer Mick Vermeulen. Interesse? Bekijk onze vacatures.


Wie: Mick Vermeulen
Wat: Softwareontwikkelaar bij ChipSoft
Waar: Amsterdam

Hoe ben je bij ChipSoft terechtgekomen?

Hiervoor werkte ik parttime bij een online marketingbedrijf met Javascript. Na een jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Daarbij wilde ik met andere programmeertalen werken, want zo pas ik mijn studie Informatica wat meer in de praktijk toe. Een aantal studiegenoten werkte al bij ChipSoft en ik werd door hun enthousiasme aangestoken.

Waarom ChipSoft?

Ten eerste trok de technische uitdaging me erg aan: ons softwarepakket HiX is een heel complex systeem, wat volledig draait op de programmeertaal C#. Zelf had ik nog nooit aan grote projecten gewerkt en ik wilde graag werken met een meer C-achtige taal. Beide zaken kon ik dus ‘afvinken’. Omdat ik nog studeer, is het voor mij ook belangrijk dat ik parttime op flexibele uren kan werken, in verband met tentamens en opdrachten. Bij ChipSoft bleek dit prima te kunnen: ik plan al m'n dagen zelf in. Ik begon met 8 uur per week en intussen werk ik 20 uur per week. Dat valt goed te combineren. 

Hoe helpt jouw werk bij het verbeteren van de zorg? 

Ik help ziekenhuizen vooral met boekhouden en het registreren van zorgactiviteiten. Door het financiële proces binnen ziekenhuizen optimaal te stroomlijnen, kunnen zij informatie makkelijker delen en gaat de registratiedruk omlaag waardoor er meer tijd is voor de patiënt.

Een typische dag:

9:00: Ik kom aan op ons kantoor bij station Amsterdam Sloterdijk
9:05: Eerst een kop verse bonenkoffie en daarna beantwoord ik binnengekomen mailtjes
9:30: Stand-up! Tijdens onze dagelijkse stand-up bespreken we met ons team wat iedereen vandaag gaat doen én hoe alles de dag ervoor verlopen is
9:45: Vandaag start ik een nieuw project: hoe kan onze software ziekenhuizen helpen om fouten in zorgactiviteiten efficiënt te corrigeren? Ik duik meteen de materie in.
11:30: Een collega stelt voor om een lekker broodje kip te halen op Station Sloterdijk. Let’s go!
12:00: Met een goed gevulde maag en nieuwe energie ga ik weer verder met m'n nieuwe project. 
12:44: Er komt iets tussendoor: de boekhoudkoppeling van een ziekenhuis hapert. Ik laat alles vallen en ga er direct mee aan de slag. Klant is koning!
14:30: Na wat debuggen heb ik de fout verholpen. De consultants ter plekke testen de nieuwe boekhoudkoppeling bij het ziekenhuis, ik focus me weer op mijn nieuwe project.
15:30: Concentratiedipje… Tijd voor een sterke kop koffie
15:31: Stack Overflow
17:00: Mijn werkdag zit er weer op. Ik heb veel voortgang gemaakt aan m'n nieuwe project en shelve alles zodat m'n collega's erbij kunnen. Op naar huis!

Wil jij ook impact maken binnen de zorg? Dan is werken bij ChipSoft wellicht iets voor jou. Bekijk onze vacatures.