De afgelopen maanden hebben we meerdere demonstraties gegeven bij huisartsenposten in het land. Het is goed om te merken dat zorgverleners inzien dat er behoefte is aan een platform voor de huisartsenpost dat de samenwerking op de post en de samenwerking in de spoedketen ondersteunt.


Vooral de bewezen concepten en innovatieve functionaliteiten zoals de slimme consultvoering, ingebouwde spellingscontrole en eenvoudig taken uitzetten vielen in de smaak. Feedback als ‘eindelijk een ander verhaal bij de leveranciers’  en de positieve energie vanuit de zorgverleners geeft ons het vertrouwen dat we aanzienlijke meerwaarde kunnen bieden, zeker in combinatie met regionale visie/ondersteuning.

We zijn gestart om het Huisartsenpost Informatie Systeem van morgen te ontwikkelen en maken daarbij gebruik van de aanwezige mogelijkheden van HiX. Daarnaast werken we aan nieuwe apps voor zorgverleners, het continu meten en verbeteren van de User Interface en ook bijvoorbeeld voor het slim plannen, waarbij HiX automatisch naar vrije ruimtes zoekt in de agenda. Al deze kennis en verbeteringen wordt toegevoegd aan HiX en komt dus ook ten goede aan de eerstelijnszorg.

Natuurlijk beseffen we dat niet elke huisartsenpost direct kan migreren naar HiX. Sommige organisaties zitten in een lastig strategisch proces en zullen eerst hun positie in de spoedketen vaststellen. We geloven er sterk in dat we ook deze posten in de toekomst hun positie in de spoedketen met HiX optimaal ondersteunen.