Rijnstate nam vrijdag 14 december 2018 HiX in gebruik, na een implementatietraject waar het ziekenhuis met veel genoegen op terugkijkt. Hieronder een bloemlezing van de reacties:


Hans Schoo, lid Raad van Bestuur

“Met HiX beschikken we over een toekomstbestendig systeem waarmee we de samenwerking intern, met andere ziekenhuizen en met andere zorgaanbieders in de regio verbeteren. Wij vinden het namelijk belangrijk dat we de gegevens die in het ziekenhuis worden gegenereerd kunnen delen met de thuiszorg, het verpleeghuis en de huisarts. HiX ondersteunt ons daarbij.”

“Het nieuwe EPD biedt ons mooie workflowondersteuning. Onze zorgverleners zullen even moeten wennen, maar ik ben ervan overtuigd dat ze er uiteindelijk sneller en efficiënter, maar bovenal zorgvuldiger, mee kunnen werken. En doordat onze processen efficiënter verlopen, kunnen we onze patiënten sneller helpen. Al hun gegevens zijn namelijk in één systeem geborgd en op ieder moment voor iedere bevoegde behandelaar inzichtelijk.”

“Met HiX zetten we een hele mooie stap naar de toekomst, waarin patiënten meer regie nemen via het online patiëntenportaal en wij ons als ziekenhuis nog nadrukkelijker kunnen richten op het leveren van de allerbeste zorg.”

 

Paul Valkenburg, programmamanager

“Standaard content biedt ons de mogelijkheid om ons meer te concentreren op de patiëntenzorg en minder op de EPD-ontwikkeling. Dat neemt ChipSoft van ons over, met input van specialisten uit veel verschillende ziekenhuizen.”

 

Pauline Buscher, anesthesioloog, intensivist en CMIO

"Met name op het gebied van procesoptimalisatie en gebruiksgemak hebben we nu mooie stappen gezet. We hebben alle processen tegen het licht gehouden en geprobeerd te uniformeren. Daarbij is bijvoorbeeld Consult 2.0 echt van toegevoegde waarde gebleken. We willen graag zo veel mogelijk data hergebruiken. Dan is standaardiseren de eerste stap en dat kun je met Consult 2.0 heel mooi realiseren."

 

Chris Vreugdewater en Mariska Tijssen, verpleegkundigen en HiX-experts

"HiX is heel eenvoudig in gebruik. Informatie staat altijd op logische plekken en registreren gaat snel. Omdat het zo overzichtelijk is, kunnen we ons snel inlezen, zonder veel te klikken. Ook hebben we prettige nieuwe functionaliteiten. Zo kunnen we onze eigen ‘favorieten’ samenstellen, waarmee we met één muisklik toegang hebben tot de veelgebruikte functionaliteiten.”

 

Anne-Wil Wolters, spreekuurassistente en HiX expert

"Het was echt een uitdaging om aan iets vernieuwends en onbekends te werken. Maar héél leuk!"

“Alles wat uit het consult van de specialist voortvloeit, komt bij de spreekuurassistenten terecht. We gebruiken HiX dus veelvuldig. Ik heb gemerkt dat wij op sommige punten echt vooruitgaan. Het is sneller en we hoeven minder te klikken dan ik gewend was. Ook is het overzichtelijker; voorheen hadden we bijvoorbeeld een werklijst waar alle patiënten op stonden, nu hebben we per patiënt een werklijst. Dat vind ik echt een verbetering.”