HiX
vernieuwt: Portaal voor opgenomen patiënten
HiX vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die
gebruikers misschien nog niet kennen. Via de HiX update blijft
u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en tricks.
In deze editie: patiëntenportaal voor opgenomen patiënten.
Dagprogramma
inzien
Via het portaal kunnen opgenomen patiënten binnen de
ziekenhuismuren hun dagprogramma en geplande afspraken voor
onderzoeken en foto’s inzien. Ook zien zij wanneer de dokter
langskomt en noteren ze in het portaal hun vragen, zodat de
arts en verpleegkundige deze vragen kunnen behandelen tijdens
de visiteronde. Daarnaast hebben mantelzorgers, met toestemming
van de patiënt, de mogelijkheid het dossier in te zien.
Specifieke
folders
Tijdens hun opname hebben patiënten ook toegang tot
patiëntfolders die specifiek gerelateerd zijn aan de klinische
opname of daarbij komende handelingen. Denk aan operaties,
voorlichting over onderzoeken of algemene informatie rondom een
klinische opname.
In
het portaal vinden patiënten onder andere specifieke folders over
de behandeling tijdens hun opname.
Visitegesprekken
terugluisteren
Omdat patiënten niet altijd alles onthouden wat de arts hen
vertelt, is het portaal uitgebreid met de mogelijkheid het
visitegesprek (dat vanuit de zorgaanbieder wordt opgenomen) op
een later tijdstip terug te luisteren, bijvoorbeeld tijdens het
bezoekuur door familie of op afstand door (gemachtigde)
mantelzorgers. De originele geluidopnames blijven daarbij in
beheer van het ziekenhuis.
Portaal
in gebruik
Het Bravis ziekenhuis is het eerste HiX-ziekenhuis met een portaal
voor opgenomen patiënten. De aanleiding om dit portaal te
ontwikkelen, was de Dutch Hacking Health Hackathon in april
2018. Daar won het idee voor een dergelijk portaal de prijs van
‘meest patiëntgerichte innovatie’. Bravis en ChipSoft bouwden
dit idee samen verder uit, met als resultaat dat ook andere
ziekenhuizen hier nu gebruik van kunnen maken.
“Wens
van de patiënt”
Erwin Jansen, hoofd I&A van Bravis ziekenhuis: “Wij
ontwikkelen onze oplossingen samen met ChipSoft, omdat ChipSoft
een brede kijk heeft op de zorg. Door te luisteren naar de
behoeften en de wensen van de patiënt en zijn familie zijn we
samen tot deze innovatie gekomen.”
Meer weten? Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.nl of via telefoonnummer 020-49 39 000. Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die op deze website worden weergegeven, kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.