HiX
update COVID-19 editie 4
Eerder hebben wij u geïnformeerd over onze ICT-ondersteuning in
HiX ten behoeve van de zorg voor patiënten met COVID-19. Met dit
schrijven ontvangt u een update.
Heeft u de vorige HiX Updates gemist? Klik hier voor de eerste editie, de tweede editieen de derde editie.
Videobellen
in HiX
Microsoft en ChipSoft hebben de handen ineen geslagen en de
integratie van Microsoft Teams in HiX beschikbaar gesteld aan de
ziekenhuizen. Hierdoor kan de reguliere zorg ten tijde van het
coronavirus zoveel mogelijk worden voortgezet.
Ziekenhuizen met HiX hoeven de eerste zes maanden geen gebruiks-
en onderhoudslicentie te betalen voor geïntegreerd videobellen
vanuit HiX met Microsoft Teams. Heeft u interesse? Neem dan
contact op met communicatie@chipsoft.be.
Bijkomende
nomenclatuurnummers
Het RIZIV stelt verschillende nieuwe nomenclatuurnummers voor
videoconsult of telefonisch advies voor diverse specialismen en
paramedici beschikbaar. Hoewel deze met terugwerkende kracht
vanaf 14 maart geldig zijn, waren deze op het moment van
verschijnen nog niet opgenomen in de RIZIV-tabellen. Om die reden
heeft ChipSoft de nummers onmiddellijk manueel in HiX opgenomen.
Zorginstellingen die met HiX werken, hebben de updatebestanden
reeds ontvangen zodat zij hier meteen mee aan de slag konden.
Tools in
EPD In de vorige HiX Update is de
scorelijst Clinical Frailty Scale genoemd. Inmiddels is dit
scoringsinstrument opgenomen in de COVID-19 leidraad. De
scorelijst is na input van een aantal CMIO’s verbeterd, de
categorieën met bijbehorende nummering en iconen zijn toegevoegd
en bij het gebruik van de scorelijst zijn deze aanklikbaar,
waardoor de score snel berekend kan worden. De frailty
schaal kan op het Voorblad worden getoond. Bovendien is de
vragenlijst ‘COVID-19 Triage IC-Opname’ beschikbaar in HiX. Zie het
document ‘Overzicht COVID-19 EPD-tools in HiX‘ op de supportsite
voor hulp bij het in gebruik nemen. - Modi’s
140753, 140754, 140750 en 140751
Prioritering
afspraken afspraakbuffer
Als gevolg van COVID-19 zijn veel afspraken geannuleerd. In een
eerdere FAQ zijn twee alternatieven hiervoor gegeven, waaronder
het gebruik van de afspraakbuffer. Gezien de grote hoeveelheid
afspraken die nu op een status ‘Nog te plannen’ staan, is er
behoefte om een prioritering aan te kunnen geven, zodat duidelijk
is welke afspraken als eerste ingepland moeten worden.
Er is een nieuwe FAQ op de supportsite verschenen met een advies
hoe hiermee om te gaan.
Voor
zorginstellingen met standaard content kan na installatie van HiX
6.1 hotfix 100 of HiX 6.2 hotfix 25 (Modi 140509) binnen het
venster ‘Afspraakbuffer’ geprioriteerd worden. Onderin is de knop
[Prioriteit]
toegevoegd waarmee de afspraak kan worden
voorzien van een prioriteit: 1. Hoog, 2. Middel en 3. Laag.
Met het nieuwe schermfilter ‘Prioriteit’ kan vervolgens op een
specifieke prioriteit gefilterd worden.
Ondersteuning
beheerorganisatie
Ons aanbod blijft staan om uw zorginstelling te ondersteunen bij
beheerwerkzaamheden. Veel applicatiebeheerders hebben een
achtergrond in de zorg en zijn in deze periode weer ingezet in
het primaire proces. Dit gat kan desgewenst door onze consultants
(op afstand) worden opgevangen.
Wij blijven via de reguliere route en op de reguliere momenten
onze software en content uitleveren. Het is van groot belang dat
in uw zorginstelling altijd de laatste hotfix wordt
geïnstalleerd. Wij begrijpen dat dit niet klinkt als de hoogste
prioriteit op dit moment, maar zonder de laatste hotfix kunt u
onze oplossingen niet in gebruik nemen. Heeft u vragen of
heeft u hulp nodig? Neem dan via de reguliere kanalen contact met
ons op.
Meer
weten?
Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact
op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.be of
via telefoonnummer +32 34 58 47 37.
Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen
louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en
de afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven,
kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.