Nr. 37 | 22 januari 2021

 

 

HiX vernieuwt: Videoconsult
HiX vernieuwt continu. Het zit bovendien vol handigheden die gebruikers misschien nog niet kennen. Via de HiX update blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, tips en tricks. In deze editie: Videoconsult.

 

 

Door de integratie van videobeloplossingen als Microsoft Teams en WebEx in HiX kunnen zorgverleners hun patiënten op afstand behandelen. Zij openen het videoconsult vanuit hun spreekuuroverzicht in HiX, terwijl de patiënt inlogt vanuit het patiëntenportaal. Zo komt er een veilige verbinding tot stand, waarbij de zorgverlener direct alle relevante patiëntinformatie en registratiemogelijkheden bij de hand heeft.

 

 

Duurzaam
Door de inzet van videoconsulten draagt uw zorginstelling op een duurzame manier bij aan het optimaliseren van logistieke processen. Zo hoeven er minder patiënten naar uw zorginstelling toe te komen. Bovendien stelt de techniek achter videoconsult artsen in staat om face-to-face te overleggen met collega’s binnen en buiten hun organisatie.

 

 

Patiënten zien
Een groot voordeel van videoconsulten is dat zorgverleners hun patiënt daadwerkelijk kunnen zien. Hierdoor kunnen zij de fysieke en mentale conditie van de patiënt beter inschatten. 

 

Artsen starten het videoconsult eenvoudig vanuit hun spreekuuroverzicht. De patiëntgegevens in dit screenshot zijn fictief.

 

 

Via mobiel device
Door de integratie van videoconsulten in de app HiX Mobile kunnen artsen de consulten ook via hun mobiele device voeren. Hiermee wordt de drempel voor videobellen verlaagd, want zij kunnen het consult op iedere plek starten. Het mobiele device kan daarbij worden gebruikt als webcam, terwijl de arts op zijn pc de statusvoering doet.

 

 

Financiële afhandeling gewaarborgd 
Voor de zorgverlener geldt bovendien dat ook de financiële afhandeling van de videoconsulten volledig verwerkt is. Zo voorziet HiX in een naadloze stroom naar het facturatiepakket.

 

 

Voordelen
•    Zorg op afstand
•    Face-to-face contact
•    Integratie met HiX
•    Optimalisatie zorglogistiek
•    Zelfde tarief als regulier consult
•    Financiële afhandeling gewaarborgd 

 

 

FAQ over videoconsult
Voor de veelgestelde vragen en de antwoorden over videoconsult verwijzen wij u graag naar de FAQ op onze website:

 

 

 

Meer weten?
Voor meer informatie over het installeren van videoconsult via HiX Mobile, kunt u contact opnemen met de afdeling automatisering/ICT van uw zorginstelling. Heeft u vragen naar aanleiding van deze HiX update? Neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van ChipSoft via communicatie@chipsoft.be of via telefoonnummer +32 3 458 47 37.


Omwille van privacy gebruiken wij in onze uitingen louter beeldmateriaal met fictieve gegevens. Aan de informatie en de afbeeldingen, zoals die in deze mailing worden weergegeven, kunnen geen rechten worden ontleend. Niettemin kan het voorkomen dat de genoemde oplossingen inmiddels zijn ingehaald door nieuwe ontwikkelingen.

Copyright © 2021 ChipSoft, All rights reserved.