Dagelijks werken meer dan 900 medewerkers bij ChipSoft aan de beste zorg-IT. Een van hen is Rick Verhage, Senior Pre Sales Consultant binnen de afdeling Marketing & Sales op het kantoor in Antwerpen. Hij vertaalt de functionaliteiten in HiX naar overtuigende demonstraties en brengt zo onze software aan de man.

Ontdek onze vacatures!

Overtuigend presenteren

Als pre sales consultant maak je (potentiële) klanten warm voor onze software. Dat doe je door het EPD zo goed mogelijk aan hen te presenteren. Samen met collega's werk je in de software casussen uit waarin de sterktes van het systeem duidelijk naar voren komen.

Zelf vind ik deze demo's het interessantst. Je werkt samen met collega's hard aan de inrichting om een zorgtraject zo goed mogelijk in het EPD te kunnen demonstreren. Daar komt wel wat deadlinestress bij kijken, maar die neem je erbij. De presentatie zelf is dan de kroon op het werk. Positieve reacties uit het publiek zijn een mooie beloning voor de gedane inspanningen.


IT in mensentaal uitleggen

Naast mondelinge toelichting tijdens demonstraties beantwoord je de vragen van eindgebruikers over de functionaliteiten ook in geschreven tekst. Dat gebeurt vooral in de context van aanbestedingen, maar soms hebben ook bestaande klanten vragen. Die beantwoording maak je niet alleen: er zit een heel salesteam klaar waarop je steeds beroep kunt doen.


Specialiseren

Niemand heeft het antwoord op alle vragen. Elke consultant heeft eigen kennisgebieden en staat in voor de kennisverbreding op dat gebied. Mijn kennisgebieden zijn onder andere radiologie, PACS, PDMS, dialyse, moeder-kind en verrichtingenregistratie. Dit lijstje is niet finaal: ChipSoft zet in op levenslang leren en biedt de mogelijkheden om je kennis steeds te verbreden.


Blik verruimen op het werkveld

Als we alleen maar in HiX zouden werken, zou dat leiden tot tunnelvisie: zelf weten we na verloop van tijd natuurlijk waar alles te vinden is. Daarom is het contact met de praktijk zo interessant. We lopen bijvoorbeeld bij de livegang van HiX in ziekenhuizen mee ter ondersteuning van de eindgebruikers. De vragen die je dan op je afgevuurd krijgt, verplichten je verder te kijken. Soms lopen de eindgebruikers ergens tegenaan waar je zelf nog niet eens aan gedacht had.

Het mooie is dat die ervaring later ook van pas komt: je gaat bijvoorbeeld de nadruk meer leggen op punten waarvan je beseft dat ze niet per se meteen duidelijk zijn voor de eindgebruiker. De feedback loop is dus heel belangrijk. Bij zo'n livegang is het fijn om te zien hoe er zelfs na één week werken met HiX al een evolutie plaatsvindt naar een betere zorgregistratie in het ziekenhuis.


Uitdagingen

Een grote uitdaging voor de pre sales consultant is meer geavanceerde aspecten van de software op een duidelijke manier overbrengen. Interessante ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld de geoptimaliseerde consultvoering en het behandelplan, dat acties groepeert die samenhangen met een bepaalde zorgbehoefte zodat deze eenvoudig in te plannen (en eventueel te verschuiven) zijn. Beide functionaliteiten stroomlijnen het werk van de zorgverlener. Dat valt ook af te leiden uit hun feedback. Het enthousiasme waarmee we het product hebben overgebracht op de klant komt vaak na enige tijd in de omgekeerde richting weer terug.

Voor ik bij ChipSoft begon, was ik verpleegkundige op een dienst Intensieve Zorgen. Zeker op een intensieve afdeling verlopen zorgtrajecten steevast op dezelfde manier volgens vaste protocollen, waardoor het werk na verloop van tijd routine wordt. Bij ChipSoft ervaar ik het omgekeerde: ik heb de vrijheid zelf te beslissen hoe ik mijn tijd indeel, rekening houdend met vooropgestelde deadlines, en voel het werk aan als een uitdaging. Het is boeiend om nu de link te leggen tussen het performante systeem en mijn eigen ervaring in de zorg, waaruit ik put om het EPD zo goed mogelijk aan de man te brengen.


Een rol spelen in de zorg

Ik heb het zelf mogen ervaren: de registratiedruk in de zorg wordt steeds hoger. Als EPD-leverancier hebben we daar een enorm belangrijke rol te spelen. Een goed softwarepakket zoals HiX maakt net dat registreren veel gemakkelijker en efficiënter wordt voor de eindgebruiker. Unieke gegevens worden één keer vastgelegd en zorgverleners maken gebruik van elkaars registraties. Zo blijft er uiteindelijk meer tijd over voor de patiënt.



Iets voor jou?

Ben je ook een zorgprofessional die de zorg graag eens vanuit IT-perspectief wil bekijken of heb je een achtergrond in de zorg en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Check onze vacatures! Wie weet geef jij binnenkort knallende demonstraties aan onze (potentiële) klanten!

Check onze vacatures